ADHD
Tizenhárom éves fiúnknak, Norbinak leginkább az iskolai magatartásával kapcsolatban adódtak gondjai, ahol egy év távlatában két igazgatói megrovásra is érdemesnek találták a viselkedését. Osztályában egyébként több sajátos nevelési igényű gyermek is van, és jellemzőek más gyerekeknél is a magatartásproblémák. Az agresszív cselekedetei miatt javasolták, hogy keressünk fel pszichiátert. Az oktatási intézményben kertelés nélkül felvetették, hogy akár gyógyszeres kezelését is indokoltnak tartanák, úgy éreztük, hogy presszionálva vagyunk. Ezt egy erős jelnek vettük, és valóban felkerestük a nevelési tanácsadót.
Utánanéztünk elrőre a szóba jöhető gyógyszereknek, és mérlegelve róluk a képet, annyira mégsem tartottunk jó ötletnek az alkalmazásukat. Úgy döntöttünk, hogy a szóba jöhető alternatív megoldásokat is napirendre vesszük. Ekkor jelentkeztünk be neurofeedback konzultációra. Szerencsére már egy ideje tudtuk, hogy van a közelünkben ilyen központ. A konzultációt követően hetente két alkalommal el is kezdtünk járni.
Együttműködve az iskolával bejelentkeztünk az orvoshoz is. Mi volt a kezünkben? Egy fél évvel korábban kapott papír, hogy a gyermekünk ADHD-s. Ezt figyelembe véve a doktor felírta a Statterát, amelyet végül mindösszesen két hónapig szedett a fiúnk, ugyanis a terápia közben erős étvágycsökkenés és székrekedés jelentkezett. Mindez sajnos súlycsökkenéssel járt együtt, így végül az orvossal egyetértésben lemondtunk a gyógyszerek alkalmazásáról.

A neurofeedbackből húsz ülésre vállalkoztunk, és az elején kb. a hetedig alkalom után észrevehető volt, hogy higgadtabb és nyugodtabbá vált, jobban kommunikált. Ami kivételes élmény volt, hogy a húgával is beszélgetett, még el is játszott vele, korábban türelmetlenül kiküldte a szobája ajtaján kívülre. Amiért korábban hamarabb felkapta a vizet, most nem váltott ki akkora reakciót.
Régen képes volt végignézi a filmeket anélkül, hogy bármilyen érzelmet fejezett volna ki. Ma már vannak reakciói, látszik, ha valamin jól szórakozik, nevetni képes a történeten. Ezt az érzelmi felszabadultság csak mostanában tapasztaljuk nála. Iskolai eredményei ingadozóak, vannak pozitív meglepetések is. Tapasztaltunk olyan feladattudatosságot, amit korábban nem, házi feladatát önállóan ellenőrizte, megtalálta benne a hibát. A hónap végén felülvizsgálják a diszgráfiáját, diszlexiáját. Várjuk az eredményt.
————————————————————————————–
A huszadik ülés után vagyunk. Összegezve az eredményeket, elmondhatjuk, hogy sokkal nyugodtabbá vált, emiatt az otthoni légkör is határozottan jobb, nincs állandó feszültség. Ha szólunk hozzá már nincs annyi vita, jobban lehet vele beszélni. Nincs benne az az ellenállás, ami korábban folyamatosan problémákat okozott. Régebben a gondolatait tűzön-vízen átvitte, ebből mára leadott, kompromisszumképesebb lett, most figyelembe képes venni minket is. Fontos változás volt, hogy meghallgat minket, meghallja az érvelésünket, régen pedig csak azt hajtogatta, amit ő gondolt. Nagy könnyebbség, hogy most kevésbé öntörvényű.
A kishúgával való kapcsolata drasztikusan változott. Nem nagyon állt vele szóba, ha a kislány a szobájába ment, akkor rövid úton ki is küldte. Utóbbi időben viszont már játszott vele, sőt ha a barátnőivel a kertben voltak, ő is csatlakozott. Szociálisan beilleszkedőbb, barátokkal elment húsvétkor locsolni is.